Cookie instellingen
Dynhus maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
Door de hoge energieprijzen en sterke inflatie komen steeds meer huishoudens in financiële moeilijkheden. Om schulden te voorkomen is het voor gemeente en woningcorporaties van belang dat mensen tijdig aan de bel trekken. Door ervaringsdeskundigen hun eigen verhaal te laten vertellen, willen de organisaties bereiken dat mensen met geldzorgen of schulden in actie komen en contact opnemen met instanties die hulp kunnen bieden.
De ervaringsdeskundigen vertellen over hun problemen en hoe ze geholpen werden. Ze zijn letterlijk het gezicht van de campagne. Ze delen hun verhalen in filmpjes en interviews en op flyers en posters.
Schaamte is een belangrijke oorzaak waarom men niet aan de bel trekt. Des te moediger is het dat deze mensen wilden meewerken aan de campagne. De problemen die ze hadden waren ingrijpend en de hulp die ze kregen erg waardevol. Ze durfden over hun schaamte heen te stappen om mensen in vergelijkbare situaties te kunnen helpen.
In de campagnematerialen wordt verwezen waar men voor hulp terecht kan.
De filmpjes en interviews zijn geplaatst op de websites en social mediakanalen van Gemeente De Fryske Marren, van woningcorporaties Accolade en Dynhus. De interviews worden eveneens in huis-aan-huis bladen geplaatst. De flyers en posters worden o.a. verspreid via het gemeentehuis, bibliotheken, huisartsen en supermarkten.
Meer informatie vind je op de pagina 'geldzorgen'.