Spoedreparaties
Spoedreparatie
Wat vervelend dat er iets kapot is of dat je een storing hebt. We lossen het op. Een deel van de reparaties en storingen pakken we als Dynhus zelf op. De rest doen andere specialisten. Hier lees je bij wie je terecht kunt.
Overzicht storingsnummers
Automatische toegangsdeuren
Staveren & Livenco
(036) 84 83 609
storing@staverenlivenco.nl
Boiler
Energie Service Friesland
(0800) 1220
Centrale verwarming
Als je woont in Lemmer, Echten, Echtenerbrug, Oosterzee, Bantega of Delfstrahuizen:
Energiewacht Groep storingsnummer
(088) 200 85 55
Als je in een andere plaats woont:
Breman Service Drachten
(0900) 82 12 174
Gas
Nationaal storingsnummer gas en stroom
(0800) 9009
Glasschade
Direct Glas
Mail: service@directglas.nl
Schades aan buitenramen mag je per mail melden inclusief foto's en omschrijving.
Bij spoed (als het glas niet wind- en waterdicht is of als het gaat om een onveilige situatie) kun je 24 uur per dag bellen: 0512 - 334933.
Liftstoring
Staveren & Livenco
(036) 84 83 609
storing@staverenlivenco.nl
Het storingsnummer van de lift is ook altijd zichtbaar in de lift.
Mechanische ventilatie
Als je woont in Lemmer, Echten, Echtenerbrug, Oosterzee, Bantega of Delfstrahuizen:
Energiewacht Groep storingsnummer
(088) 200 85 55
Als je in een andere plaats woont:
Breman Service Drachten
(0900) 82 12 174
Rioolontstoppingen
Riool Reinigingsservice (RRS)
(0800) 099 13 13
Rookmelders
Als je woont in Lemmer, Echten, Echtenerbrug, Oosterzee, Bantega of Delfstrahuizen:
Energiewacht Groep storingsnummer
(088) 200 85 55
Als je in een andere plaats woont:
Breman Service Drachten
(0900) 82 12 174
Stroom
Nationaal storingsnummer gas en stroom
(0800) 9009
Televisie, radio en/of internet
Neem contact op met de aanbieder die je hiervoor hebt gekozen. Voor Ziggo is dit:
(0900) 1884
Water
Vitens algemeen nummer
(0900) 0650
Vitens storingsnummer
(0800) 0359
Staat jouw reparatie of storing niet in het overzicht hierboven, neem dan contact met ons op. We kijken samen hoe we de reparatie of storing op kunnen lossen.
Veelgestelde vragen
Heb je een probleem dat direct moet worden verholpen en niet tot de volgende dag kan wachten. Zoals een cv- of stroomstoring, liftstoring, glasschade of een grote lekkage of rioolverstopping. Dan is dit vaak een spoedreparatie. Deze worden meestal door externen opgelost.
Als je buitengesloten bent, dan kun je ons bellen voor hulp. We zorgen ervoor dat er zo snel mogelijk iemand naar je toe komt. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Een tip voor de volgende keer: zorg er altijd voor dat je ergens een reservesleutel hebt, bijvoorbeeld bij familie in de buurt of bij buren die je vertrouwt.
Veel reparaties en schade voert Dynhus voor je uit. Voor sommige zaken ben je als huurder verantwoordelijk. Voor een totaaloverzicht hebben we een schema waarin je ziet wie waarvoor verantwoordelijk is. Bekijk wie waarvoor verantwoordelijk is en wie welke kosten betaalt.