Cookie instellingen
Dynhus maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
Heb je zorgen over het betalen van je rekeningen? Weet je even niet meer hoe je alle eindjes aan elkaar moet knopen? Er zijn veel organisaties die je kunnen helpen bij geldzorgen. Belangrijk is dat je contact zoekt en je situatie bespreekt. Op deze pagina staan organisaties die je verder kunnen helpen. Ook vind je hier sites die handige tips geven. Heb je vragen of wil je liever persoonlijk contact met iemand van Dynhus? Wij helpen je graag.
Je betaalt de huur vóór de eerste van de maand, dit hebben we zo afgesproken in je huurcontract. Is dit lastig voor jou? Je kunt ook gebruik maken van de 13=12 actie. Je betaalt dan een jaar lang naast je huur, iedere maand 1/12 deel van je maandhuur extra. Na een jaar kun je dan de huur weer vóór de eerste van de maand betalen.
Het kan iedereen overkomen dat het een keer niet lukt om de maandelijkse huur (op tijd) te betalen. We snappen dat dit erg vervelend is. Je kunt in zo’n geval een betaalafspraak met ons maken. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op of vul het online formulier in. Dan kijken we samen welke betaalafspraak de beste oplossing is voor jou en voor ons.
We denken graag met je mee als je problemen hebt met het betalen van je vaste lasten, zoals de maandelijkse huur. Neem dus gerust contact met ons op. We kijken dan samen naar mogelijke oplossingen of brengen je in contact met mensen die je verder kunnen helpen, zoals van het Sociaal wijkteam of het Gebiedsteam van de gemeente.
Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met het Sociaal wijkteam van gemeente De Fryske Marren op 14 05 14 of door het invullen van het contactformulier.
Het Gebiedsteam van gemeente Súdwest Fryslân bel je op 14 05 15 of bereik je via het contactformulier.
Huurtoeslag is een tegemoetkoming in je huurkosten. Deze tegemoetkoming betaalt de overheid. Als je denkt dat je voor huurtoeslag in aanmerking komt, dan kun je dit aanvragen via de Belastingdienst > Mijn toeslagen. Om in te loggen bij de belastingdienst heb je je DigiD nodig. Lukt digitaal aanvragen niet? Dan kun je ook bellen naar (0800) 0543.
Je kunt de huur het beste automatisch betalen. Zo vergeet je nooit de huur te betalen en weet je zeker dat je huurbetaling op tijd bij ons binnen is. Je hoeft zelf niets te doen. Bij de jaarlijkse huurverhoging wordt het nieuwe bedrag automatisch doorgevoerd. Wil je dat liever niet? Dan kun je ook maandelijks een periodieke overboeking regelen via je bank. Let er dan wel op dat je bij de jaarlijkse huurverhoging het bedrag aanpast. Je kunt er ook voor kiezen om de huur met de pin te betalen op ons kantoor.