Cookie instellingen
Dynhus maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
In ieder huis gaat er wel eens iets kapot. Wij helpen je graag om dit zo goed en snel mogelijk te repareren. Of het nu om een storing van je cv, verstopping van het riool of om een kapotte afvoer gaat. Je leest bij wie je terecht kunt voor deze storingen en hoe je ze eventueel zelf kunt verhelpen.
Om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk te weten om wat voor soort reparatie of storing het gaat. Een aantal werkzaamheden doen we als Dynhus zelf en andere besteden we uit.
Schade of een reparatie melden, kun je op twee manieren doen. Door een reparatieverzoek via deze website te versturen of telefonisch (0514) 60 80 80. Meld je reparatie wel voor 12 uur.
Heb je een probleem dat direct moet worden verholpen en niet tot de volgende dag kan wachten. Zoals een cv- of stroomstoring, liftstoring, glasschade of een grote lekkage of rioolverstopping. Dan is dit vaak een spoedreparatie. Deze worden meestal door externen opgelost.
Als je woont in Lemmer, Echten, Echtenerbrug, Oosterzee, Bantega of Delfstrahuizen, bel dan direct met: Energiewacht Groep op storingsnummer (088) 200 85 55. Als je in een andere plaats woont, dan bel je met: Breman Service Drachten op (0900) 82 12 174.
Bel bij een rioolverstopping direct met: Riool Reinigingsservice (RRS) op (0800) 099 13 13.
Veel reparaties en schade voert Dynhus voor je uit. Voor sommige zaken ben je als huurder verantwoordelijk. Voor een totaaloverzicht hebben we een schema waarin je ziet wie waarvoor verantwoordelijk is. Bekijk wie waarvoor verantwoordelijk is en wie welke kosten betaalt.
Een reparatieverzoek bij Dynhus meld je zo:
Na het doorgeven van het reparatieverzoek plannen we samen een afspraak op een moment dat jou past. Je hoeft er dan niet onnodig voor thuis te blijven. Wel zo prettig!
Heb je een probleem dat direct moet worden verholpen, zoals een cv- of stroomstoring, liftstoring, glasschade of een grote lekkage of rioolverstopping? Dan is dit vaak een spoedreparatie. Deze worden meestal door externen opgelost. Hun storingsnummers en andere contactgegevens vind je in dit overzicht.
Staat jouw reparatie of storing niet in het overzicht, maar heb je wel een reparatie die niet kan wachten? Bel dan het spoednummer van Dynhus. We kijken dan samen of het direct kan worden opgelost.
Spoednummer Dynhus:
(0514) 60 80 80
Op dit telefoonnummer zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. Buiten kantoortijden word je doorgeschakeld naar de meldkamer. Zij helpen je verder.
Als huurder ben je verantwoordelijk voor het schoon en netjes houden van je huis en tuin. Ook vragen we je om bijvoorbeeld je cv bij te vullen wanneer dat nodig is, je afvoeren schoon te houden en bij de filters van je mechanische ventilatie eens in de zoveel tijd het stof te verwijderen.
Voor groter onderhoud en reparaties en storingen staat Dynhus voor je klaar.
Wie betaalt wat?
Heb je de schade in je huis zelf veroorzaakt, dan betaal je zelf de reparatiekosten.
Voor kosten voor glas, riool en kleine onderhoudsreparaties zoals kapot hang- en sluitwerk, schoonmaken van dakgoten, ontstoppen van een afvoer en een schakelaar vervangen betaal je maandelijks een extra bedrag. Dat zit bij je huurprijs in.
Voor een totaaloverzicht hebben we een schema waarin je ziet wie waarvoor verantwoordelijk is. Bekijk wie waarvoor verantwoordelijk is en wie welke kosten betaalt.
Lijkt er iets mis met je verwarming of cv-ketel? Met tips uit onze kluswijzers kun je proberen het probleem eerst zelf op te lossen. Nog steeds koud in huis? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!