Cookie instellingen
Dynhus maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
De oplichters gebruiken een zogenoemde babbeltruc; ze bellen aan bij mensen en gebruiken een smoes om het vertrouwen te winnen. Ze zeggen bijvoorbeeld het slot van de deur te gaan vervangen in opdracht van Dynhus. Daarna vragen zij de bewoners om al hun kostbare spullen te verzamelen om te ‘bewaken’ tijdens het vervangen. Uiteindelijk gaan de oplichters er met de spullen vandoor.
Ook oplichting met pinpas
Oplichters doen zich dan voor als iemand van de bank. Mogelijk bellen zij eerst zelfs mensen op aan te kondigen dat zij langskomen om een pinpas in te nemen. De oplichtingspraktijken vinden plaats in de hele gemeente De Fryske Marren en vooral bij oudere en kwetsbare mensen.
Bel bij twijfel Dynhus of de Politie
Dynhus gaat absoluut niet zo te werk. Onze medewerkers zullen nooit vragen naar kostbare spullen of een betaalpassen. Bovendien kunnen onze medewerkers zich altijd legitimeren. Bent u huurder en twijfelt u over een situatie? Neem dan contact op met Dynhus of met de Politie. Is er sprake van directe onraad, bel dan 112.