Cookie instellingen
Dynhus maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
Om jou, onze huurders, woningzoekenden en relaties op de hoogte te houden van waar we mee bezig zijn en wat er binnen Dynhus allemaal speelt, vind je hier al het actuele nieuws. En natuurlijk vinden we het ook leuk om hier mijlpalen en mooie initiatieven met jullie te delen.
Gisteren brachten we bij huurders een tasje met energiebesparende materialen. Om ze een hart onder de riem te steken in deze tijd van stijgende energiekosten. En van de huurders te horen in welke mate ze last hebben van de stijgende prijzen. Met het hele Dynhusteam gingen we op pad.
We zijn klaar. Samen met Lenferink hebben we 32 woningen in Balk verduurzaamd. De bewoners hebben een fijner huis met een frisse uitstraling gekregen. Met meer comfort en een lager energieverbruik. Zij zijn erg tevreden met het resultaat en hoe we de werkzaamheden hebben aangepakt.
RIGO gaat onderzoek doen naar de woonlasten van huurders van sociale huurwoningen in Friesland. Alle Friese huurdersorganisaties en woningcorporaties doen hieraan mee. Dynhus ook.
Ieder jaar maken we samen met huurdersverenigingen, collega corporaties en gemeenten prestatieafspraken. Dat zijn afspraken over het wonen in de gemeente. Bijvoorbeeld afspraken over het bouwen of verduurzamen van sociale huurwoningen. Maar ook over de betaalbaarheid van huurwoningen of over het wonen in buurten. De betrokken partijen tekenden de prestatieafspraken voor 2023.
Ieder jaar vergelijkt Aedes de prestaties van alle corporaties in Nederland met elkaar. Dat doet men in de Aedes benchmark. Wij kunnen dan onze resultaten vergelijken met onze collega corporaties. Om ervan te leren. Ook huurders geven hun mening over hun corporatie. Huurders van Dynhus geven ons dit jaar gemiddeld een 8 op de dienstverlening. We vinden het fijn dat huurders onze inzet zo waarderen.
Huurders leven in een onzekere tijd van sterk stijgende prijzen. De huurdersverenigingen begrijpen dat er veel zorgen op huurders afkomen. Zoals het betalen van de energierekening. Daarom organiseren ze inspiratie avonden waar energiecoaches en budgetcoaches advies geven wat huurders zelf kunnen doen in deze tijd. Dit doen ze in samenwerking met Dynhus.
Op 7 november start een campagne die gericht is op het voorkomen van geldproblemen. De campagne is een samenwerking tussen Gemeente De Fryske Marren, woningcorporaties Accolade en Dynhus en huurdersorganisaties. In de campagne komen mensen aan het woord die zelf met schulden te maken hebben gehad en hulp gezocht hebben. Zij doen een oproep om bij geldzorgen op tijd in actie te komen.
Huishoudens krijgen door de stijgende kosten steeds meer moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Om inwoners te ondersteunen zijn er veel verschillende voorzieningen en regelingen. Niet iedereen maakt daar voldoende gebruik van. Woningcorporatie Accolade, gemeente De Fryske Marren en Dynhus hebben daarom de handen ineengeslagen om inwoners hierbij te helpen.
Een wespennest in je huis of in de tuin kan erg vervelend zijn. Zeker als je er allergisch voor bent. Heb je een wespennest aangetroffen? Dat kun je het beste laten weghalen door een professioneel bedrijf.