Cookie instellingen
Dynhus maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
We zullen er alles aan doen om jou fijn te laten wonen. Helaas kan het soms ook voorkomen dat we er ondanks onze inspanningen niet samen uitkomen. Je kunt dan een klacht indienen.
Het bankrekeningnummer van Dynhus is: NL15 RABO 0337 0010 65.
Staat er iemand voor jouw deur die werkzaamheden wil doen in of rondom jouw woning (met of zonder afspraak)? Vraag dan naar een legitimatiebewijs. Onze medewerkers, maar ook bedrijven die werkzaamheden voor Dynhus uitvoeren, kunnen zich legitimeren. Vertrouw je het niet? Bel dan voor de zekerheid met onze klantadviseurs.
Wij zorgen voor het onderhoud dat eens in de zoveel jaar nodig is. Dit noemen we periodiek onderhoud. Voorbeelden zijn het schilderen van kozijnen en deuren aan de buitenkant van je huis, onderhoud aan het dak en het vervangen van de cv-ketel. Is het tijd voor periodiek onderhoud? We laten je ruim van tevoren weten wanneer we ermee starten.
Een klacht indienen kan bij de klachtencommissie. Om er zeker van te zijn dat de klachtencommissie onafhankelijk kan handelen, is er een Provinciale Klachtencommissie.
Je kunt een klacht indienen als deze te maken heeft met het handelen of nalaten van Dynhus, één van onze medewerkers of een door ons ingeschakelde derde.
Je kunt een klacht indienen als je:
Als je een klacht hebt, dan dien je deze eerst in bij de bestuurder van Dynhus. Bijvoorbeeld als je je niet kunt vinden in de manier waarop je door één van onze medewerkers bent behandeld.
Pas als je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht door de bestuurder dan is de volgende stap om naar de klachtencommissie te gaan.
In een aantal gevallen neemt de klachtencommissie een klacht niet in behandeling. Dit is als de klacht:
De Provinciale klachtencommissie behandelt niet alleen klachten die te maken hebben met Dynhus, maar ook met de deze andere Friese woningcorporaties:
Als je het niet eens bent met de wijze waarop je klacht door de bestuurder van Dynhus is opgelost, dan kun je jouw klacht schriftelijk indienen bij de secretaris van de Provinciale klachtencommissie:
Voor het Reglement voor de Provinciale Klachtencommissie Woningcorporaties en meer informatie kun je ook op de website terecht van De PKWF | Provinciale Klachtencommissie Woningcorporaties Fryslân.